maandag 11 mei 2020

Opstart vanaf 15 mei

Lieve ouders

 

Binnenkort is het zover.

Op vrijdag 15 mei mogen de leerlingen uit het eerste, tweede en zesde leerjaar al eens een dagje naar school komen.

Dat het geen gewone dag zal zijn, is vanzelfsprekend. De leerkrachten staan al te popelen om de leerlingen terug te zien. Maar het is met gemengde gevoelens, want helaas zijn er leerlingen die nog niet naar school terug kunnen keren.

Concreet:

Het zesde leerjaar komt 4 halve dagen (maandag, dinsdag, woensdag en donderdag EN uitzonderlijk op vrijdag 15 mei) naar school.

Let op ! De leerlingen van L6 starten om 9.00u. en eindigen elke dag om 12.30u. !!

Ingang Schermplantenstraat.

 

Het eerste en tweede leerjaar wordt in twee groepen verdeeld:

·         Groep A krijgt les op maandag en vrijdag

·         Groep B krijgt les op dinsdag en donderdag

Zij starten zoals gewoonlijk om 8.35u. en eindigen om 16.00u. (op vrijdag om 15.00u).

Let op! De leerlingen van het 1e leerjaar gaan via de Violierenlaan naar binnen (kleuterafdeling).

 

De leerlingen van het 2de leerjaar komen zoals gewoonlijk binnen via de Schermplantenstraat.

Jullie zullen een mail krijgen van de leerkracht of via de blog op de hoogte gehouden worden wie in welke groep zit en van wie ze les zullen krijgen.

We voorzien ook nog noodopvang, nog steeds volgens de afgesproken richtlijnen (zie vorige brief).

Deze leerlingen moeten via het openbaar speelplein naar binnen. Poort gaat open om 8.20u., er is onthaal voorzien tot 8.40u.

 

Wij kunnen 3 contactbubbels met elk 10 kleuters opvangen (de bubbels blijven behouden, eenmaal er 10 kleuters in die groep zitten, mogen er geen andere kleuters bij, ook al komen er plekjes vrij).

Voor de kinderen uit de lagere afdeling zijn er 4 contactbubbels voorzien (zelfde principe als bij de kleuters, eenmaal de groep volzet is, mag deze niet meer wijzigen).

·         Een bubbel van 14 leerlingen zal in de eetzaal zitten.

·         Drie bubbels van 8 leerlingen zullen in een klaslokaal zitten.

 

De kinderen uit de lagere afdeling krijgen de gelegenheid om hun taken te maken, indien mogelijk, graag een tablet of laptop meegeven, want we hebben maar 9 laptops op school.

Ouders die beroep zullen moeten doen op de noodopvang en die dit nog niet aan mij hebben doorgegeven, gelieve mij een mailtje te sturen. Zo kan ik alles organiseren en als ik merk dat ik plaats tekort zal hebben, dan kan ik dit doorgeven aan mijn algemene directeur. Dan worden er andere oplossingen gezocht.

 

Dit is een hele boterham en ik ben er zeker van dat we aanstaande vrijdag met de try-out toch nog een aantal zaken zullen moeten aanpassen, maar het lukt ons wel.

Ik wens jullie nog allen een fijn weekend toe.

 

Lieve groet

Muriel Julet

Directie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten